Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
Puh. (09) 698 0442
Gsm 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla: 3022122 kpl

Kuva-albumi

Piirustuksia , mitoituskuvia, kääntösäteet ,korkeudet ja akseivälimitoitukset

Kokonaispainouudistus 2012 esitykset, 2013 ehdotukset ja 2014 toteutukset: kuvia ja ohjeistusta.

Alikansiot:
terminator (5)
terminator (5)
maantiejunat ja modulit
maantiejunat ja modulit
Puutavara-autojen tulevat vaihtoehdot peräasennuskuormaimilla varustetuille autoille.
Puutavara-autojen tulevat vaihtoehdot peräasennuskuormaimilla varustetuille autoille.
76 tonnia ja 25.25 metriä
76 tonnia ja 25.25 metriä
Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = 3.300m tolpilla.
Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = 3.300m tolpilla.
Nosturin irroitus keventää yhdistelmän 3500 kilolla - ollaan parhaimmillaan "siirtoautoluokassa".
Nosturin irroitus keventää yhdistelmän 3500 kilolla - ollaan parhaimmillaan "siirtoautoluokassa".
74 tonnia ja 24m-25,25m
74 tonnia ja 24m-25,25m
Kolmiakselinen 6x4 . 28 tonnia / + 5 vuotta.
Kolmiakselinen 6x4 . 28 tonnia / + 5 vuotta.
90tonnia ja 30 metriä
90tonnia ja 30 metriä
daf_dolicup_dolly 25.25 koeajopeli  _3aks2b
daf_dolicup_dolly 25.25 koeajopeli _3aks2b
2000 kg siirtymäkauden "bonus" ja kuormainnosturin irrotus sekä 5% ylitys kasvattaa vetoauton nippukoon 18 tonniseksi . Kuormatilatarve on 45 m3 !!!
2000 kg siirtymäkauden "bonus" ja kuormainnosturin irrotus sekä 5% ylitys kasvattaa vetoauton nippukoon 18 tonniseksi . Kuormatilatarve on 45 m3 !!!
EU
EU
Terminaaliauto on perinteisesti aina 100 mm runkoinen. Pankot 3.00 - 3.10m .
Terminaaliauto on perinteisesti aina 100 mm runkoinen. Pankot 3.00 - 3.10m .
energy ii 1 254
energy ii 1 254
Nosturi syö kuormasta 3.500 kg. Irroitus kannattaa aina, kun se on mahdollista. Nosturin osuus on pahimmillaan 10% koko kuorman tonneista.
Nosturi syö kuormasta 3.500 kg. Irroitus kannattaa aina, kun se on mahdollista. Nosturin osuus on pahimmillaan 10% koko kuorman tonneista.
energy ii 1 255
energy ii 1 255
Neliakselinen Tridem . 35 tonnia.
Neliakselinen Tridem . 35 tonnia.
energy ii 1 256
energy ii 1 256
4 akselinen "Trippeli" . 35 tonnia.
4 akselinen "Trippeli" . 35 tonnia.
Neliakselinen 36 tonnia (36tn)
Neliakselinen 36 tonnia (36tn)
Viisiakselinen . 42 tonnia.
Viisiakselinen . 42 tonnia.
easyloaderbdl
easyloaderbdl
Viisiakselinen 9 metrisellä kuormatilalla tuppaa jäädä tukilla ilman nosturia vajaaksi. Nosturilla kuorma saadaan yleensä täytenä.Pankkoja pitää olla 4 kpl XXL 11 lujuisina ja 3100 korkuisina .
Viisiakselinen 9 metrisellä kuormatilalla tuppaa jäädä tukilla ilman nosturia vajaaksi. Nosturilla kuorma saadaan yleensä täytenä.Pankkoja pitää olla 4 kpl XXL 11 lujuisina ja 3100 korkuisina .
Autoon sopii kaksi nelimetristä rankanippua. Pitkää yli 4 metristä tukkia 1 nippu ja pankkojen siirto keskeltä eteen ja taakse.
Autoon sopii kaksi nelimetristä rankanippua. Pitkää yli 4 metristä tukkia 1 nippu ja pankkojen siirto keskeltä eteen ja taakse.
easyloaderbt
easyloaderbt
Tasamittainen nelosranka on mainio paketti tämän 9 metrisen auton kuormatilan hyödyntämiseksi kevyellä puulla. Perövaunuun kolme nippua !
Tasamittainen nelosranka on mainio paketti tämän 9 metrisen auton kuormatilan hyödyntämiseksi kevyellä puulla. Perövaunuun kolme nippua !
easyloaderbtl
easyloaderbtl
Neliakselinen 9 metrinen kuormatila on laillisen näköinen vielä kuutosella tukilla,mitä mahtuu yksi nippu autoon ja kaksi perävaunuun = 18 metriä puuta.Pankkoja pitää olla neljä!!!.
Neliakselinen 9 metrinen kuormatila on laillisen näköinen vielä kuutosella tukilla,mitä mahtuu yksi nippu autoon ja kaksi perävaunuun = 18 metriä puuta.Pankkoja pitää olla neljä!!!.
4 akselisessa puutavara-autossa on 3 vaihtoehtoa neljännelle akselille sekä kaksi kuormtilamittavaihtoehtoa.
4 akselisessa puutavara-autossa on 3 vaihtoehtoa neljännelle akselille sekä kaksi kuormtilamittavaihtoehtoa.
9.5metrinen kuormatila nosturi mukana kuormattuna.Tilat riittää kiitettävästi. - Myös nosturille.
9.5metrinen kuormatila nosturi mukana kuormattuna.Tilat riittää kiitettävästi. - Myös nosturille.
puu76_4aks_takat.9.5 m
puu76_4aks_takat.9.5 m
Ruotsalainen siirtoautojen rakentaminen perustuu täysin Eu  kilpailulainsäädännön mukaiseen moduuliajatteluun. - Nämäkin.
Ruotsalainen siirtoautojen rakentaminen perustuu täysin Eu kilpailulainsäädännön mukaiseen moduuliajatteluun. - Nämäkin.
puu_troikka_rajalla
puu_troikka_rajalla
Ruotsin malliset 74tn , 90 tn ja 100 tonniset
Ruotsin malliset 74tn , 90 tn ja 100 tonniset
76 tonninen Eu kilpailulain mukaisena - perävaunu dollilla.
76 tonninen Eu kilpailulain mukaisena - perävaunu dollilla.
Kaikkien puutavara-autojen isä on tässä. Puuta mahtuu autoon ja vetokykyä riittää, vaikka junan vetoon.
Kaikkien puutavara-autojen isä on tässä. Puuta mahtuu autoon ja vetokykyä riittää, vaikka junan vetoon.
Neliakselinen veturi ja kolmiakselinen perävaunu ja jatkettavana on tosipeli lyhyille keikoille vaikeissa paikoissa.
Neliakselinen veturi ja kolmiakselinen perävaunu ja jatkettavana on tosipeli lyhyille keikoille vaikeissa paikoissa.
80 tonninen kymmenakselinen "tiivistetty"maantiejuna antaa parhaan tuloksen    litraa ja euroa  /  kuljetettu raakapuutonni
80 tonninen kymmenakselinen "tiivistetty"maantiejuna antaa parhaan tuloksen litraa ja euroa / kuljetettu raakapuutonni
6x4 puutavara-autotyyppi on monipuolisin ja sen kuormatila on rakennettavissa riittävän kokoiseksi kaikille raakapuulajikkeille.
6x4 puutavara-autotyyppi on monipuolisin ja sen kuormatila on rakennettavissa riittävän kokoiseksi kaikille raakapuulajikkeille.
puutavaran  katkontamitat ja mittavaihtelut
puutavaran katkontamitat ja mittavaihtelut
PItkän tridemveturin  kuormatilan hyödyntäminen maksimaalisesti vaatii siiroomahdollisuuksia sekä nosturille, että pankoille.
PItkän tridemveturin kuormatilan hyödyntäminen maksimaalisesti vaatii siiroomahdollisuuksia sekä nosturille, että pankoille.
Tältä se näyttää Terminatornipun poikkileikkaus pinta-ala alupankoilla(oik.).
Tältä se näyttää Terminatornipun poikkileikkaus pinta-ala alupankoilla(oik.).
XXL pankon kuormatila on 0.85 m alupankkoa suutempi.
XXL pankon kuormatila on 0.85 m alupankkoa suutempi.
Terminator XXL - ja alu 6/7 pankkojen  muoto tyhjänä (tummempi) ja kuormattuna.
Terminator XXL - ja alu 6/7 pankkojen muoto tyhjänä (tummempi) ja kuormattuna.
Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.
Auton (vas.) ja perävaunun teräs / alu pinta-alavetailut.
Volvo FH vertailu -XXL kuormatilat.
Volvo FH vertailu -XXL kuormatilat.
Volvo FH XXL kuormatilalla.
Volvo FH XXL kuormatilalla.
Volvo FH maksimoidulla kuormatilalla.
Volvo FH maksimoidulla kuormatilalla.
Volvo FH 4 akselinen + TimberMaxx XXL 100 ja Terminator XXL 07 pankot.
Volvo FH 4 akselinen + TimberMaxx XXL 100 ja Terminator XXL 07 pankot.
Volvo FH ja TimberMaxx xxl 100
Volvo FH ja TimberMaxx xxl 100
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
iveco_tracker XXL kuormatilalla
iveco_tracker XXL kuormatilalla
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
Di Olavi H. Koskinen : Ykkös-/ Paripyörä
puu76_tridemmalli_pv
puu76_tridemmalli_pv
Tridem 9.500 kuormatilalla ja 5 akselinen perävaunu. Kääntösäde sama, kuin perinteisellä 60 tonnisella.Kääntösäde 5.346m.
Tridem 9.500 kuormatilalla ja 5 akselinen perävaunu. Kääntösäde sama, kuin perinteisellä 60 tonnisella.Kääntösäde 5.346m.
68 tonninen viisiakselisella perävaunulla.
68 tonninen viisiakselisella perävaunulla.
rekaa
rekaa
68 tonnisen ,viisiakselisella vaunulla, kääntösäde 5.366m.
68 tonnisen ,viisiakselisella vaunulla, kääntösäde 5.366m.
TimberMaxx kuvapalvelu.
TimberMaxx kuvapalvelu.
Perinteinen , pituus 21.5m.
Perinteinen , pituus 21.5m.
Perinteinen ,kääntösäde 5.356m
Perinteinen ,kääntösäde 5.356m
Tridem 6.8m kuormatilalla ja 5 aks.perävaunu 12.500 kuormatilapituudella.
Tridem 6.8m kuormatilalla ja 5 aks.perävaunu 12.500 kuormatilapituudella.
Puutavara-auton aeroseinän kehitti Heikki Jokela yhteistyökuppaneineen (Liikenneministeriö,Rautaruukki,Weckman) jo vuonna 1986 !!!
Puutavara-auton aeroseinän kehitti Heikki Jokela yhteistyökuppaneineen (Liikenneministeriö,Rautaruukki,Weckman) jo vuonna 1986 !!!
TimberMaxx perävaunurunko
TimberMaxx perävaunurunko
Tridem 6.8 kuormatilalla ja 12.5m perävaunulla antaa sisäsäteeksi 4.275 m.
Tridem 6.8 kuormatilalla ja 12.5m perävaunulla antaa sisäsäteeksi 4.275 m.
puu76_puolikas_4_aks
puu76_puolikas_4_aks
puu76_puolikas_4_aks_pb_13m_2_aks_ohjaavia
puu76_puolikas_4_aks_pb_13m_2_aks_ohjaavia
volvo_6x4_uusi_fh_16
volvo_6x4_uusi_fh_16
volvo_trippeli_4
volvo_trippeli_4
Eu kilpailulainmukainen puutavararekkalajitelma.
Eu kilpailulainmukainen puutavararekkalajitelma.
TimberMaxx 100 paketit kaikkiin automerkkeihin ja - tyyppeihin.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TimberMaxx 100 paketit kaikkiin automerkkeihin ja - tyyppeihin.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TimbetMaxx 100 kasvattaa kuormatilaa.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TimbetMaxx 100 kasvattaa kuormatilaa.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TimberMaxx 100 on markkinoitten matalin ja tilavin varustepaketti.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TimberMaxx 100 on markkinoitten matalin ja tilavin varustepaketti.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TemberMaxx 100 paketteja on kiinteällä , irrotettavalla ja siirtoautovarusteilla.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
TemberMaxx 100 paketteja on kiinteällä , irrotettavalla ja siirtoautovarusteilla.10 sentin kuormakorkeuslisä!!!
35 tonnin kokonaispainoiseen ja 9.5 m kuormatilaiseen veturiin saa lastata 20tn-23.5 tn puuta,rankaa ja muuta.
35 tonnin kokonaispainoiseen ja 9.5 m kuormatilaiseen veturiin saa lastata 20tn-23.5 tn puuta,rankaa ja muuta.
Nelosrangan kuormatila jää ahtaaksi kolmella nipulla . 1 autossa ja 2 vaunussa.
Nelosrangan kuormatila jää ahtaaksi kolmella nipulla . 1 autossa ja 2 vaunussa.
48 tonninen puolikas,76 tonninen puolikas ja keskiakselivaunu (25.25m). 80 tonninen ja 30 m "Ruotsimalli" sekä 90 tonninen ja 32 metrinen "tuplapuolikas dollyllä"
48 tonninen puolikas,76 tonninen puolikas ja keskiakselivaunu (25.25m). 80 tonninen ja 30 m "Ruotsimalli" sekä 90 tonninen ja 32 metrinen "tuplapuolikas dollyllä"
daf_esittelyyhd
daf_esittelyyhd
Volvo FH
Volvo FH
Maksimi puutavarayhdistelmän puutavarakuormatilan saa olla pisimmillään 21.42 m. Se on asetuksissa niin määritelty. Kuormatila on maksimoitava, mutta miten: muuttuuku yddistelmien kuormatilamitoitukset, vaikko puutavaramitat , tai muuttuuko molemmat ????
Maksimi puutavarayhdistelmän puutavarakuormatilan saa olla pisimmillään 21.42 m. Se on asetuksissa niin määritelty. Kuormatila on maksimoitava, mutta miten: muuttuuku yddistelmien kuormatilamitoitukset, vaikko puutavaramitat , tai muuttuuko molemmat ????
Tuleeko tästä 12 m maksimipituisesta tridemistä yksi vakava vaihtoehto puutavarakuljetusten vetoautoksi.
Tuleeko tästä 12 m maksimipituisesta tridemistä yksi vakava vaihtoehto puutavarakuljetusten vetoautoksi.
puu76_volvo_uusifh1
puu76_volvo_uusifh1
Auton kuormatilan säätö sekä jatkoperävaunu tuovat  hienosäätömahdollisuuden 25.25 maksimimittaisille yhdistelmille ja niitten 21.42 metrisille kuormatiloille.
Auton kuormatilan säätö sekä jatkoperävaunu tuovat hienosäätömahdollisuuden 25.25 maksimimittaisille yhdistelmille ja niitten 21.42 metrisille kuormatiloille.
Vaihtoehtoja / alustavia kuvia
Vaihtoehtoja / alustavia kuvia
Auton 12 m mitta ja 10.2 metrin kuormatila sekä 8m-12.5m jatkoperävaunu.
Auton 12 m mitta ja 10.2 metrin kuormatila sekä 8m-12.5m jatkoperävaunu.
76 tonnisen puutavarajunan 54 tonnin kantavuus pystytään hyödyntämään maksimoimalla lastatun puutavaran pituusmitta sekä kuormapinta-ala.
76 tonnisen puutavarajunan 54 tonnin kantavuus pystytään hyödyntämään maksimoimalla lastatun puutavaran pituusmitta sekä kuormapinta-ala.
Perinteiseen 10 metriseen puutavaravaunuun voidaan asentaa  edullisesti lisäakseli .
Perinteiseen 10 metriseen puutavaravaunuun voidaan asentaa edullisesti lisäakseli .
Lisäakseli 10 metriseen nelikkoon.
Lisäakseli 10 metriseen nelikkoon.
Lisäakseli neliakseliseen ja pidennys 10 m to 12.5m.
Lisäakseli neliakseliseen ja pidennys 10 m to 12.5m.
Kuvassa metsäteollisuuden ilmoittamat sallitut pituusmittavaihtelut eri katkaisupituuksille.
Kuvassa metsäteollisuuden ilmoittamat sallitut pituusmittavaihtelut eri katkaisupituuksille.
Auton ehdoton maksimipituus on 12 m. Siihen pystytään rakentamaan maksimissaan 10.35 metrinen kuormatila.Nykytekniikan maksimi on 10.1 m.
Auton ehdoton maksimipituus on 12 m. Siihen pystytään rakentamaan maksimissaan 10.35 metrinen kuormatila.Nykytekniikan maksimi on 10.1 m.
Kuormatilamitoitus ja puun mitat on sovitettava yhteen huomioiden 1500 nykykuormatilaa ja koko  ketju kannolta tehdaskuljettimelle.
Kuormatilamitoitus ja puun mitat on sovitettava yhteen huomioiden 1500 nykykuormatilaa ja koko ketju kannolta tehdaskuljettimelle.
auton 10 metrin kuormatilaan mahtuu jopa 3 nippua hyvinlastattua kolmosta.Nosturi ylittää 12 metrin maksimin kolmella nipulla.
auton 10 metrin kuormatilaan mahtuu jopa 3 nippua hyvinlastattua kolmosta.Nosturi ylittää 12 metrin maksimin kolmella nipulla.
12 metrinen auto ja sen 10 metrinen kuormatila sekä 11.4 m perävaunu antavat matalina ja Terminator XXL pankoilla suurimman mahdollisen kuljetustilan kolmimetriselle kuidulle,
12 metrinen auto ja sen 10 metrinen kuormatila sekä 11.4 m perävaunu antavat matalina ja Terminator XXL pankoilla suurimman mahdollisen kuljetustilan kolmimetriselle kuidulle,
Tukki- ja rankanippujen katkontamitat tulevat määrittelemään 76 tonnisen käyttöasteen kuormatilan kuormapinta-alan ohella.
Tukki- ja rankanippujen katkontamitat tulevat määrittelemään 76 tonnisen käyttöasteen kuormatilan kuormapinta-alan ohella.
Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.
Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.
kultapossukerho
kultapossukerho
Puutavaranajon "Superjuhta". Varmin peli moneen paikkaan vielä ainakin tämän vuosikymmenen. Kaipaa vain riittävän kokoisen kuormatilan
Puutavaranajon "Superjuhta". Varmin peli moneen paikkaan vielä ainakin tämän vuosikymmenen. Kaipaa vain riittävän kokoisen kuormatilan
68 luokan auto alle 22m mitoituksella. Pankkoleveys 2.60 m ja tolpat 3.30m-Viisi kolmosta tai kolme 5 m rankaa. 6.5m tukkia ylityksillä vaunussa 3 nippua.
68 luokan auto alle 22m mitoituksella. Pankkoleveys 2.60 m ja tolpat 3.30m-Viisi kolmosta tai kolme 5 m rankaa. 6.5m tukkia ylityksillä vaunussa 3 nippua.
68 tonninen 3+5 yhdistelmä . Autossa kuormatilapituutta 7m ja vaunussa 12 m.
68 tonninen 3+5 yhdistelmä . Autossa kuormatilapituutta 7m ja vaunussa 12 m.
Kolmiakselinen nelikko (7m) ja viisiakselinen vaunu (12.5m) . 6 kpl kolmosnippua.
Kolmiakselinen nelikko (7m) ja viisiakselinen vaunu (12.5m) . 6 kpl kolmosnippua.
68 tonniluokan 7m kuormatilainen nelikko kummenmetrisellä neliakselisella vaunulla.
68 tonniluokan 7m kuormatilainen nelikko kummenmetrisellä neliakselisella vaunulla.
juliste16
juliste16
Z-nosturillinen (kiinteä) tridemnelikko 12,5m vaunulla ja kuudella kolmosnipulla.
Z-nosturillinen (kiinteä) tridemnelikko 12,5m vaunulla ja kuudella kolmosnipulla.
4+5 yhdistelmä 10.0m+10.5m  kuormatiloilla
4+5 yhdistelmä 10.0m+10.5m kuormatiloilla
5+4 siirtoautovaihtoehto 76 tonnisten luokkaan.
5+4 siirtoautovaihtoehto 76 tonnisten luokkaan.
76 tonninen 9m/10,4m kuormatilalla ja neliakselisella vaunulla.
76 tonninen 9m/10,4m kuormatilalla ja neliakselisella vaunulla.
puumiehet_21_vastuuta
puumiehet_21_vastuuta
juliste9
juliste9
puumiehet2
puumiehet2
Hankintahinnaltaan edullisin 76 tonninen terminaalijuna.
Hankintahinnaltaan edullisin 76 tonninen terminaalijuna.
puumiehet3
puumiehet3
76 tonninen 7metrisellä auton kuormatilalla ja kolmella kolmosella sekä viisiakselinen vaunu neljällä kolmosella.
76 tonninen 7metrisellä auton kuormatilalla ja kolmella kolmosella sekä viisiakselinen vaunu neljällä kolmosella.
puumies_4
puumies_4
76 tonninen identtisillä siirtotelipuolikkailla.
76 tonninen identtisillä siirtotelipuolikkailla.
puumies_4
puumies_4
Satatonninen Ruotsin malliin.Laskennallinen kokonaispaino 101 tonnia.
Satatonninen Ruotsin malliin.Laskennallinen kokonaispaino 101 tonnia.
puumiehet_21_poliisi
puumiehet_21_poliisi
90 tonninen kolmella nivelellä. Koottu identtisistä puolikkaista. Yhdistelmä erikoislupakuljetuksiin terminaalista tehtaalle.
90 tonninen kolmella nivelellä. Koottu identtisistä puolikkaista. Yhdistelmä erikoislupakuljetuksiin terminaalista tehtaalle.
puumiehet_21_kassu
puumiehet_21_kassu
76 tonninen puoliperävaunun ja keskiakseliperävaunun yhdistelmä on saanut seurakseen kolmiakselisen Z nosturillisen rekkaveturin .
76 tonninen puoliperävaunun ja keskiakseliperävaunun yhdistelmä on saanut seurakseen kolmiakselisen Z nosturillisen rekkaveturin .
Kuormatilan pienuus susittaa tämän yhdistelmän käytön kuidunajossa.
Kuormatilan pienuus susittaa tämän yhdistelmän käytön kuidunajossa.
Viitosranka on ongelmallinen kaikilla ajateltavissa olevilla kuormatilapituuksilla.Tässä se on kolmoskuorman veroinen, mutta jos vaunu vaihtuu 12.5 metriseksi, ei se auta 5m lisänipulla.
Viitosranka on ongelmallinen kaikilla ajateltavissa olevilla kuormatilapituuksilla.Tässä se on kolmoskuorman veroinen, mutta jos vaunu vaihtuu 12.5 metriseksi, ei se auta 5m lisänipulla.
Tässä kuormatila-ja nippuero nelosella.
Tässä kuormatila-ja nippuero nelosella.
Korkeat kuormat tuovat Z nosturit vaihtoehdoiksi perinteisille malleille.- Nokkasatulallisina tai hyttinosttureina.
Korkeat kuormat tuovat Z nosturit vaihtoehdoiksi perinteisille malleille.- Nokkasatulallisina tai hyttinosttureina.
mtv3: painorajoitetut sillat pääteilla. 10 kpl.
mtv3: painorajoitetut sillat pääteilla. 10 kpl.
Tila-ahtaus ei ole ongelma, - mitenkä kääntyvyys metsässä.
Tila-ahtaus ei ole ongelma, - mitenkä kääntyvyys metsässä.
Espanjalainen varustepaketin vaihtoehto. Puretaan  pääosin kurottajilla.
Espanjalainen varustepaketin vaihtoehto. Puretaan pääosin kurottajilla.
Kuormatilatarve kasvaa 2 tonnin kuormalisästä 5 m3.
Kuormatilatarve kasvaa 2 tonnin kuormalisästä 5 m3.
Nosturinasennettuna liikkuvana  ja ittotettavana rekan perään.
Nosturinasennettuna liikkuvana ja ittotettavana rekan perään.
76 tonninen terminaalijuna.
76 tonninen terminaalijuna.
Eurorekan niput on puolet pohjoismaisesta modulista.
Eurorekan niput on puolet pohjoismaisesta modulista.
xxl_12.5_harmaa
xxl_12.5_harmaa
Tänä auto saa olla 22 metrisenä 2,6 m leveä.
Tänä auto saa olla 22 metrisenä 2,6 m leveä.
Suomalaine puutavara-auton "arkkityyppi" on nyt ja myös 64 tonnisena valmis tositoimiin.
Suomalaine puutavara-auton "arkkityyppi" on nyt ja myös 64 tonnisena valmis tositoimiin.
scaniaa_apurkesla
scaniaa_apurkesla
Aikoinaan hyvinkin yleinen neliakselinen vetoauto palaa kehiin entistä ehompana. 35 tonnisena !!!!!
Aikoinaan hyvinkin yleinen neliakselinen vetoauto palaa kehiin entistä ehompana. 35 tonnisena !!!!!
10_cid_56047cfebd784187a5b72d8214b309ddkyttjpc
10_cid_56047cfebd784187a5b72d8214b309ddkyttjpc
Neliakselisen vetoauton perässä perintainen 10,5 m nelikkovaunu. &8 ton nia ja kolme tukki / rankanippua.
Neliakselisen vetoauton perässä perintainen 10,5 m nelikkovaunu. &8 ton nia ja kolme tukki / rankanippua.
10_cid_deeb873f06d8412fb7f472625bf64894kyttjpc
10_cid_deeb873f06d8412fb7f472625bf64894kyttjpc
<neliakselinen veturi jalostuu 76 tonniseksi viisiakselisella 12.5 m  perävaunulla.
<neliakselinen veturi jalostuu 76 tonniseksi viisiakselisella 12.5 m perävaunulla.
100_tonnia_se
100_tonnia_se
Ivalon Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Ivalon Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
puumiehet_21_lisahinta
puumiehet_21_lisahinta
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
13
13
Puutavarayhdistelmien kooste.
Puutavarayhdistelmien kooste.
Yhdeksänakselinen on mahdollista rakenta nelikon perään myös dollillisesta puoliperävaunusta. Pituus riittää kolmelle nelosnipulle!!!
Yhdeksänakselinen on mahdollista rakenta nelikon perään myös dollillisesta puoliperävaunusta. Pituus riittää kolmelle nelosnipulle!!!
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
eu_modulit
eu_modulit
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
110
110
Ruukki Optim 960QCW
Ruukki Optim 960QCW
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Magneettimäki:OHK simuloinnit 60 tn,76tn,100tn
Optim 960QCW
Optim 960QCW
60-100 tonnia
60-100 tonnia
energy 3d ja hiekotin ym 002
energy 3d ja hiekotin ym 002
100_tonnia_2
100_tonnia_2
energy 3d ja hiekotin ym 046
energy 3d ja hiekotin ym 046
100_tonnia
100_tonnia
energy 3d ja hiekotin ym 001
energy 3d ja hiekotin ym 001
1349777191792_6_large
1349777191792_6_large
3+ 4  EnergyBoxx paketti
3+ 4 EnergyBoxx paketti
4+3 yhdistelmän varustepaketti
4+3 yhdistelmän varustepaketti
Kuvapalvelu
Kuvapalvelu
risu_vasikka
risu_vasikka
risu_pohja
risu_pohja
risu_     rekka
risu_ rekka
risu_rekka2
risu_rekka2
risu    rekka2
risu rekka2
xxl laitapaketti kokoonpano_1
xxl laitapaketti kokoonpano_1
timbermaxx ls2
timbermaxx ls2
energyboxx 9
energyboxx 9
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
energyboxx 8
energyboxx 8
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,XXL laitasarjat,
energyboxx 2
energyboxx 2
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat,
Terminator XXL Euca 04,Laitasarjat,
iveco_paivahytti
iveco_paivahytti
Tässä on puutavara-auton näköinen auto.Tolppakorkeudeksi tulee XXL varusteisella 4.2:lla 3.05 - teräsjousilla !!!
Tässä on puutavara-auton näköinen auto.Tolppakorkeudeksi tulee XXL varusteisella 4.2:lla 3.05 - teräsjousilla !!!
EHM uutuus!
EHM uutuus!
Yksi auto, monta ajotehtävää.
Yksi auto, monta ajotehtävää.
EHM puolikasvaihtoehdot
EHM puolikasvaihtoehdot
ehm pw 1
ehm pw 1
Pankkojen pinta-alat ja pinta-alaerot kuormattuina.
Pankkojen pinta-alat ja pinta-alaerot kuormattuina.
Eu mitoitus - 4.0m korkeus
Eu mitoitus - 4.0m korkeus
Ilmajousiseen Scaniaan saa 3100 korkeat tolpat 4.2m rakennekorkeudella!!!
Ilmajousiseen Scaniaan saa 3100 korkeat tolpat 4.2m rakennekorkeudella!!!
Tämä on harkittavissa oleva paketti, jos on toiveissa terminaaliajoa 80 tonnisena ja 30 metrisenä Ruotsin malliin. Tällä ajaa näin nosturillakin.
Tämä on harkittavissa oleva paketti, jos on toiveissa terminaaliajoa 80 tonnisena ja 30 metrisenä Ruotsin malliin. Tällä ajaa näin nosturillakin.
Maantiejunamallit Austraalian liikenteessä.
Maantiejunamallit Austraalian liikenteessä.
Harvinaisempi Iveco Tracker-tyyppi puunajoon.
Harvinaisempi Iveco Tracker-tyyppi puunajoon.
b_junat_ym
b_junat_ym
iveco_anim.nost_irr
iveco_anim.nost_irr
Modulirakenteiset yhdistelmämallit painokorotuksille 64,68 ja 76 tonnia.
Modulirakenteiset yhdistelmämallit painokorotuksille 64,68 ja 76 tonnia.
iveco ipa
iveco ipa
iveco tracker
iveco tracker
"Koskisen malli"
"Koskisen malli"
ohk_8
ohk_8
ohk1
ohk1
ohk2
ohk2
ohk3
ohk3
ohk4
ohk4
ohk5
ohk5
ohk6
ohk6
ohk7
ohk7
sarja
sarja
scaniaa_apurkesla
scaniaa_apurkesla
muuntokuormatila_anim8
muuntokuormatila_anim8
muuntokuormatila
muuntokuormatila
Pitkä triden sopii komiasti kolmoselle ja nelipuolikkaalle kuitupuulle.
Pitkä triden sopii komiasti kolmoselle ja nelipuolikkaalle kuitupuulle.
mihin puu , puunmitta?
mihin puu , puunmitta?
83tonnia -100 tonnia-  kuormaa 60 tonnista 85 tonniin - kuormatila pitää maksimoida
83tonnia -100 tonnia- kuormaa 60 tonnista 85 tonniin - kuormatila pitää maksimoida
Kuormaa yli 80 tonnia = kaksi nykykuormaa.
Kuormaa yli 80 tonnia = kaksi nykykuormaa.
100 tonninen puolikkaista kolmiakselisella dollilla.
100 tonninen puolikkaista kolmiakselisella dollilla.
100 tonnisetkin tulossa - kilpailu alkaa rautapyörien kanssa. Luonnollista.
100 tonnisetkin tulossa - kilpailu alkaa rautapyörien kanssa. Luonnollista.
ohk_8
ohk_8
p1011636
p1011636
p1011631
p1011631
p1011114
p1011114
p1011597
p1011597
Nyky-yhdistelmien päivitys uusille kokonaispainoille tuo edullisimman vaihtoehtomallin siirtymäkaudelle 76 tonnisiin.
Nyky-yhdistelmien päivitys uusille kokonaispainoille tuo edullisimman vaihtoehtomallin siirtymäkaudelle 76 tonnisiin.
Pitkä tridem tuo lisää valintamahdollisuuksia kuormatilamitoituksiin. Auton kuormatilaksi saadaan jopa 10 metriä.
Pitkä tridem tuo lisää valintamahdollisuuksia kuormatilamitoituksiin. Auton kuormatilaksi saadaan jopa 10 metriä.
100 tonnisten tulo terminaalikuljetuksiin on puutavarakuljetuksissa seuraava vaihe heti painokorotusten jälkeen 1.10.2013
100 tonnisten tulo terminaalikuljetuksiin on puutavarakuljetuksissa seuraava vaihe heti painokorotusten jälkeen 1.10.2013
"Puuttuva kuormatila" tuo ajan myötä yhteisajattelun puutavaran katkaisumittojen ja yhdistelmän kuormatilapituuksien välille.
"Puuttuva kuormatila" tuo ajan myötä yhteisajattelun puutavaran katkaisumittojen ja yhdistelmän kuormatilapituuksien välille.
Terminator XXL 11 3.30 x 2.55
Terminator XXL 11 3.30 x 2.55
Scania vetoautomalleja.
Scania vetoautomalleja.
76  tonniset yli 22m yhdistelmäpituuksilla-
76 tonniset yli 22m yhdistelmäpituuksilla-
Korotettu nokkasatulanosturi upotettuna kolmiakselisen auton kuormaan.
Korotettu nokkasatulanosturi upotettuna kolmiakselisen auton kuormaan.
Hyttinosturi upotettuna kuormaan.
Hyttinosturi upotettuna kuormaan.
NollasatulaZeta ja nelikko.
NollasatulaZeta ja nelikko.
Nokkasatulanosturi upotettuna nelikon kuormaan.
Nokkasatulanosturi upotettuna nelikon kuormaan.
Zeta hytillä nelikossa.
Zeta hytillä nelikossa.
111 tonninen kolmoslastissa.
111 tonninen kolmoslastissa.
111 tonninen kuormaimella.
111 tonninen kuormaimella.
66_uusi_likimain_oikea
66_uusi_likimain_oikea
Kaksi akselia vetäviä telissä ja edessä hydraulivetojärjestelmät.
Kaksi akselia vetäviä telissä ja edessä hydraulivetojärjestelmät.
Akselistovaihtoehtoja on valittavissa muutamia .
Akselistovaihtoehtoja on valittavissa muutamia .
Nosturin irrotus on mahdollista tehdä ajojen niin vaatiessa.
Nosturin irrotus on mahdollista tehdä ajojen niin vaatiessa.
Vetäviä akseleita telissä 3 ja hydrauliveto etupäässä takaavat mäennousukyvyn kaikilla keleillä ja täysillä kuormilla.
Vetäviä akseleita telissä 3 ja hydrauliveto etupäässä takaavat mäennousukyvyn kaikilla keleillä ja täysillä kuormilla.
4+4 kolmosnippua ja 187.5 m3 puuta.
4+4 kolmosnippua ja 187.5 m3 puuta.
Perävaunussa 4.25 m siirtosylinteri.
Perävaunussa 4.25 m siirtosylinteri.
Erikoisrakenteinen kuormaimen teline antaa lisää ulottuvuutta autoa ja perävaunua lastattaessa.
Erikoisrakenteinen kuormaimen teline antaa lisää ulottuvuutta autoa ja perävaunua lastattaessa.
12.5 m kuormatilat autossa ja vaunussa. Neljä tukkinippua yhdistelmässä .
12.5 m kuormatilat autossa ja vaunussa. Neljä tukkinippua yhdistelmässä .
Makuuhytti ja 730 hevosvoimaa  minimissään.
Makuuhytti ja 730 hevosvoimaa minimissään.