MAN kattavasti esillä Saksan IAA hyötyautonäyttelyssä

16.09.2024 13.33

man_iaa_2024.jpg

MAN Truck & Bus siirtyy IAA 2024 -messuilla uuteen aikakauteen: mottona ”Simplifying Business” (liiketoiminnan yksinkertaistaminen) yritys esittelee ensimmäistä kertaa koko kuorma-autojen voimalinjavalikoimansa sähkö-, vety- ja dieseltekniikalla. MAN eTGL on maailman ensiesittelyssä: sähkökäyttöinen 12-tonninen kuorma-auto täydentää MANin sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaa kevyillä jakelukuljetuksilla. eTGL:n myötä MAN tarjoaa nyt asiakkailleen täydellisen valikoiman sähkökäyttöisiä kuorma-autoja 12 tonnista 50 tonniin - mukaan lukien niihin liittyvä konsultointi ja palvelut, jotka myös esitellään. 

MAN hTGX -vetypolttomoottori täydentää päästötöntä valikoimaa erikoissovelluksiin. MAN on ensimmäinen eurooppalainen kuorma-autovalmistaja, joka lanseeraa vuodesta 2025 alkaen vetypolttomoottorilla varustetun piensarjan. 

MAN-puoliperävaunun vetoautojen perinteisen dieselkäytön innovaatiot mallivuodesta 2025 alkaen keskittyvät polttoaineenkulutuksen ja CO2-päästöjen vähentämiseen jopa neljällä prosentilla. Tämän mahdollistavat erittäin tehokas, täysin uudelleen kehitetty PowerLion-ajovoimalinja uudella D30-moottorilla, joka perustuu TRATON GROUPin yhteiseen komponenttialustaan, uusi MAN TipMatic 14 -vaihteisto ja aerodynaamiset toimenpiteet. 

Sähkökäyttö on MAN Truck & Busin tärkein voimalinjatekniikka. 

”Vaikka CO2-vapaaseen tavaraliikenteeseen siirtymiselle on ominaista useat eri voimalinjatekniikat, keskitymme selvästi sähköiseen liikkuvuuteen pääasiallisena voimalinjatekniikkana”, sanoo MAN Truck & Busin toimitusjohtaja Alexander Vlaskamp. ”Vetypolttomoottori voi olla hyödyllinen lisä erikoissovelluksiin, samoin kuin polttokennovoimalinja, joka on tällä hetkellä vielä kehitteillä. Lisäksi dieselmoottorilla on edelleen tärkeä rooli koko 

muutosprosessin ajan, kunnes se korvataan kokonaan. Siksi olemme tehneet siitä entistäkin tehokkaamman, taloudellisemman ja CO2-päästöiltään pienemmän täysin uudella PowerLion-voimansiirrolla ja uudella D30-moottorilla. Se perustuu TRATON GROUPin yhteiseen moottorialustaan ja on kehitysosastojemme tiiviin yhteistyön konkreettinen tulos. MANilla valmistamme poltto- ja sähkökäyttöisiä kuorma-autoja samalla sarjatuotantolinjalla, minkä ansiosta voimme reagoida joustavasti kysynnän siirtymiseen kohti sähkökäyttöisiä kuorma-autoja. Jotta sähkövoimalinjaan siirtyminen onnistuisi, latausinfrastruktuurin laajentamisen on kuitenkin oltava ehdoton prioriteetti poliitikoille, infrastruktuurin ylläpitäjille ja valmistajille.” 

eTGL juhlii maailman ensiesitystään IAA:lla. 

MAN Truck & Bus esittelee uuden MAN eTGL:n ensimmäistä kertaa IAA 2024 -messuilla. Sähkökäyttöinen 12-tonninen kuorma-auto täydentää MANin sähkökuorma-autovalikoimaa kevyisiin jakelukuljetuksiin. Jopa 235 kilometrin toimintasäde, noin 30 minuutin pikalataus ja jopa 6 600 kilon hyötykuorma korista riippuen tarjoavat ihanteellisen yhdistelmän hiljaiseen ja paikallisesti CO2 -vapaaseen kuljetukseen kaupunkien tavaralogistiikassa elintarvikeketjuille, jälleenmyyjille tai catering-alan yrityksille. Yhdessä eTGS:n ja eTGX:n kanssa MAN tarjoaa nyt uuden eTGL:n myötä koko kokonaispainovalikoiman 12 tonnista 50 tonniin täysin sähköisesti. Verrattain alhaiset toimintasäteen vaatimukset, mahdollisuus varikkolataukseen logistiikkakeskuksissa ja polttomoottorikäyttöisten kuorma-autojen lisääntyvät melu- ja päästörajoitukset kaupunkien keskustoissa tekevät kaupunkien jakelukuljetuksista tärkeän lähtökohdan siirtymiselle sähköiseen liikkuvuuteen. MAN eTGL laajentaa huomattavasti jo nyt lukemattomia eTruck-kokoonpanovaihtoehtoja. 

MANin eTruck-valikoima kasvaa merkittävästi 

eTGL:n ”raskaat” veljekset - MAN eTGX ja MAN eTGS - soveltuvat kaikkien asiaankuuluvien toimialojen, koriratkaisujen ja kuljetustehtävien vaatimuksiin. Kolmen, neljän, viiden tai kuuden modulaarisesti yhdistettävän ja vaihtelevasti sijoitettavan akun ansiosta 18-28 tonnin painoiset MAN eTGX- ja MAN eTGS-alustat, joissa on valinnaisesti 333, 449 tai 544 hevosvoimaa sähkötehoa, tarjoavat asiakkaille entistäkin enemmän joustavuutta. MAN esittelee IAA-messuilla ensimmäistä kertaa myös MAN eTGX 6x2 -alustaan tarkoitetun akkuasetelman, jossa on seitsemäs suurjänniteakku. Seitsemännen akun kapasiteetti on 623 kWh (560 kWh käytettävissä), ja se kasvattaa toimintasädettä vielä kerran merkittävästi: ajotehtävästä riippuen toimintasäde on noin 650 km ilman latausta. Lisäakkujen tehoa voidaan luonnollisesti käyttää myös lisälaitteiden käyttämiseen. Seitsemännen akun asentaa MAN Individual. 

MAN eTGX- ja MAN eTGS-malleja valmistellaan tulevaan MCS-megawattilatausstandardiin, jossa lataus on jopa 1000 kW ja joka mahdollistaa lataamisen kuljettajan ajotauon aikana. Tämä mahdollistaa jopa 800 kilometrin päivittäisen toimintasäteen kuudella akulla varustetussa kokoonpanossa, mikä riittää myös tyypillisiin pitkän matkan kuljetussovelluksiin. Tämä on yksi syy siihen, miksi asiakkaiden kiinnostus on jo nyt suurta: noin 2300 kyselyä ja tilausta on jo saatu, mukaan lukien 100 ajoneuvon suurtilaus Ranskasta. 

Investoinnit latausalueisiin ja latausasemiin 

Kilpailukykyisten BEV-ajoneuvojen lisäksi latausinfrastruktuurilla on ratkaiseva rooli sähköisen liikkuvuuden yleistymisessä. Latausinfrastruktuurin yhteisyritys Milence, jossa MAN on mukana osana TRATON GROUPia Daimler Truckin ja Volvo Trucksin ohella, avasi äskettäin yhden ensimmäisistä suurista kuorma-autojen latausasemista Antwerpenin satamassa. Yhteensä 1700 latauspistettä on tarkoitus luoda lähivuosina valmistajien omasta aloitteesta. Vuoteen 2030 mennessä tarvitaan yhteensä 50 000 latauspistettä, jotta sähkökäyttöisten kuorma-autojen määrä voi kasvaa jatkuvasti. 

Osana uutta kumppanuuttaan energiayhtiö E.ON ja MAN Truck & Bus perustavat eri puolille Eurooppaa noin 170 latauspaikkaa, joissa on noin 400 latauspistettä sähkökuorma-autojen julkista latausta varten. E.ON ja MAN investoivat uusiin latauspaikkoihin, joita rakennetaan MANin nykyisen huoltoverkoston yhteyteen ja joissa myös muiden valmistajien hyötyajoneuvot voivat ladata julkisesti. Pelkästään Saksaan on suunnitteilla noin 125 latauspaikkaa. Näin luodaan maan tähän mennessä laajin valtakunnallinen raskaiden hyötyajoneuvojen julkinen latausverkosto. E.ON ja MAN rakentavat lisää latauspaikkoja esimerkiksi Itävaltaan, Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Tanskaan, Italiaan, Puolaan, Tšekin tasavaltaan ja Unkariin. E.ON on jo ottanut käyttöön kaksi latauspistettä MAN-huollon toimipisteessä Berlin-Wildaussa, ja kaksi muuta toimipistettä (Karlsfeld ja Fürstenwalde) otetaan käyttöön vain muutama kuukausi ilmoituksen jälkeen. 

MAN on ensimmäinen valmistaja, joka tuo markkinoille vetypolttomoottorilla varustettuja kuorma-autoja. 

Samanaikaisesti sähköisen liikkuvuuden lisäämisen kanssa MAN kehittää vetyteknologiaa täydentävänä päästöttömänä ratkaisuna erityissovelluksiin, kuten raskaaseen liikenteeseen tai alueille, joilla latausinfrastruktuuria on vaikea toteuttaa. MAN esittelee IAA-messuilla prototyypin vetykäyttöisestä polttomoottoriautosta, jota toimitetaan asiakkaille Saksassa, Alankomaissa, Norjassa, Islannissa ja tietyissä Euroopan ulkopuolisissa maissa ensimmäistä kertaa MAN hTGX -nimellä pienessä, aluksi 200 ajoneuvon sarjassa vuodesta 2025 alkaen. Se täyttää sähkökäyttöisen vastineensa tavoin tiukat kriteerit nollapäästöisenä ajoneuvona. 

Erittäin tehokas tavanomainen voimalinja siirtymävaiheessa 

Uudella Power Lion -voimalinjajärjestelmällä MAN tuo MAN TGX- ja TGS-puoliperävaunullisiin vetoautoihin erittäin tehokkaan voimansiirron, joka vastaa perinteisten polttomoottorikäyttöisten kuorma-autojen jatkuvaan kysyntään teknologisessa siirtymässä päästöttömiin voimalinjaihin. TRATON GROUPin niputetun teknologiaosaamisen pohjalta erityisesti MAN-ajoneuvoja varten kehitetyllä moottorilla saavutetaan huomattava polttoaineen lisävähennys ja siten jopa 4 prosentin hiilidioksidivähennys myös uuden MAN TipMatic 14 -vaihteiston, uuden sukupolven jarrujen ja aerodynaamisten toimenpiteiden avulla. Ajoneuvon koko käyttöiän aikana tämä merkitsee nykyisillä dieselhinnoilla arvioituna yli 20 000 euron kustannussäästöä ja jopa 35 tonnin CO2-säästöä. Maissa, joissa on CO2-maksu, se voi myös tarjota lisäsäästöjä kilometrikustannuksissa luokittelemalla ne erittäin edullisiin tiemaksuluokkiin. 

Uusimmat turvallisuus- ja avustinjärjestelmät 

Hiilidioksidipäästöjen vähentämisteknologioiden lisäksi IAA:ssa keskitytään uusiin avustinjärjestelmiin. MAN on valmistanut vuoden 2024 alusta lähtien sarjatuotannossa oleviin kuorma-autosarjoihinsa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden havaitsemisjärjestelmän, EBA-hätäjarrutusavustimen kolmannen sukupolven ja kääntymisavustimen, joka suojaa kaikkein haavoittuvimpia tienkäyttäjiä, ja toukokuussa Transpotec-messuilla esiteltiin MAN TGE-pakettiauton uusi versio, jossa on laaja valikoima uusia turvallisuus- ja avustustoimintoja. Näihin kuului muun muassa Cruise Assist Plus -järjestelmä, jossa on Emergency Assist -toiminto. Hätäavustin tarkkailee jatkuvasti kuljettajan toimintaa. Jos tämä ei toteudu, järjestelmä voi pysäyttää ajoneuvon ja sen jälkeen turvata sen (aktivoida hätävilkut, antaa eCall-kutsun, avata ovet). 

MAN kestävän kehityksen mukaisella osastorakentamisella IAA 2024 -messuilla 

Maanteiden tavaraliikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on MANin painopisteenä IAA Transportation 2024 -messuilla. Kestävän kehityksen ajatus näkyy myös MANin messuosaston suunnittelussa hallissa 12. Uudelleenkäytettävät materiaalit, jotka palautetaan tapahtuman jälkeen 

kiertoon, ovat keskeisessä asemassa osastorakentamisessa. Tällä tavoin - kiertotalouden hengessä ja pitkän aikavälin arvonluonnin vuoksi - jätteet minimoidaan ja tuotteiden ja materiaalien elinkaarta pidennetään. Esimerkiksi messuosaston varusteissa käytetään laminaatin ja muovin sijasta alumiinia, mattolaattoja, puuta ja lasia. Painettuja mainoksia vähennetään minimiin, ja osastojen henkilökunnalla on paperiset nimikyltit. 

Rakenteet varastoidaan IAA:n jälkeen ja niitä käytetään muilla messuilla. Suurin osa kalusteista ja laitteista on vuokrattuja. Ostetut kasvit istutetaan MANin Münchenin toimipisteeseen tai sijoitetaan toimistoon IAA:n jälkeen. Tarkan laskennan pitäisi varmistaa, että päivän päätteeksi ei jää ruokaa yli. Jos kaikkia suunniteltuja annoksia ei kuitenkaan ole syöty, ne lahjoitetaan ruokapankkiin eikä niitä heitetä pois. Ateriat ja välipalat jaetaan paperipakkauksissa, juomat tarjoillaan kuppeihin ja laseihin paperimukien sijaan. Jokaiselle MAN-henkilöstön jäsenelle annetaan uudelleentäytettävä vesipullo, joka täytetään vesihana-asemalla. 

18.09.2024 17.00Tuomaristo päätyi sähköön - Mersusta vuoden kuorma-auto
18.09.2024 15.28STUK: Ulkoilmassa havaittu radioaktiivista cesiumia
18.09.2024 11.40IAA 2024: Scania esittelee yhtenäisen modulaarisen huolto- ja korjaussopimusmallin kaikkialla Euroopassa
18.09.2024 9.55Vuoden vaihteessa voimaan astuva velvoite sähköautojen latauspisteistä ei koske pieniä ja keskisuuria yrityksiä
18.09.2024 9.45IAA 2024: Volkswagenin retropakumallista uusia vaihtoehtoja
18.09.2024 9.22IAA 2024: Rangerista lataushybridi
17.09.2024 15.20IAA 2024: Puolalaisvalmistajalta 1,4 MW pikalatausjärjestelmä raskaalle kalustolle
17.09.2024 8.33Masteri on mestari
16.09.2024 13.44Scania kattavalla kalustolla IAA-näyttelyssä
16.09.2024 13.42Vuosihuoltoseisokki Rengon sahalla 23.9. alkaen
16.09.2024 13.33MAN kattavasti esillä Saksan IAA hyötyautonäyttelyssä
16.09.2024 13.00Tampereella Suomen osaavin Volvo ja Renault Trucks huolto
16.09.2024 11.40IAA 2024: Renault Master H2 -vetyauto sarjatuotantoon loppuvuodesta 2025
16.09.2024 11.03Suomen Pankin väliennuste: Talouden elpyminen vaimeaa
16.09.2024 10.42Autoalan yritysten maahantuomat käytetyt autot sähköistää vauhdilla Suomen henkilöautokantaa
16.09.2024 10.10Raumalle avattu raskaan liikenteen kaasuasema
16.09.2024 10.00Volkswagen esittelee laajan valikoiman uusia hyötyautomalleja IAA Transportation 2024 -messuilla Hannoverissa
16.09.2024 7.50CarbonScape rakentaa Kotkan Sunilaan biografiitti-koelaitoksen
13.09.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
13.09.2024 8.0053 hehtaaria suota ennallistetaan Alavudella - vaikutuksia vesistöön, ilmastoon ja luonnon monimuotoisuuteen
12.09.2024 11.00Yritysten tekemät investoinnit laskussa useimmilla toimialoilla vuoden 2024 toisella vuosineljänneksellä
11.09.2024 11.00Säästöpuutyökalu auttaa valitsemaan sopivat säästöpuut hakkuualueelta
10.09.2024 16.00Valmet Automotive itsenäistää sen akkuliiketoiminnan - akkuja valmistetaan jatkossa Ioncor -nimellä
10.09.2024 15.30Wihuri Oy Tekninen Kauppa lanseeraa sisälogistiikan kokonaisratkaisuja tarjoavan WiLogin
10.09.2024 9.00Nokialle rakenteilla jättimäinen bioterminaali energiapuun säilytykseen ja prosessointiin
09.09.2024 17.05CoverB-OF - uusi yhdistelmätela Olofsfors -telamallistoon
09.09.2024 12.49Piennartasanteet edesauttavat suometsien puunkorjuuta
09.09.2024 9.22Hyundai Bayon Cross - uusi vaihtoehto pienten katumaasturien markkinaan
08.09.2024 12.00Jarkko Jylhä Driftingin SM Pro -luokan Suomen mestariksi
08.09.2024 11.00Metsäkoneiden oikeat telavalinnat tärkeässä roolissa puunkorjuussa
06.09.2024 20.33KATSO TÄSTÄ 6.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
06.09.2024 10.59Stora Enson hakkuukohteiden tarkastukset valmistuneet - puunkorjuu jatkuu
06.09.2024 10.00Antti Hillilä ja Doris Diehl vahvistavat Maatorin myyntiä
06.09.2024 8.22Kirjalansalmen sillan rekkojen odotusalueelle ajoon tulee muutoksia Paraisten päässä syksyn aikana
05.09.2024 16.00Sähköautojen latauspiste vuoden vaihteessa pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin yli 20 pysäköintipaikkaa omaaviin rakennuksiin
05.09.2024 10.12Valmet aloittaa muutosneuvottelut Suomessa
04.09.2024 15.50AMV Metsäpalvelu tekee metsänhoitoa optimaalisella konekalustolla
04.09.2024 15.00MAN laajentaa sähkökuorma-autojen mallistoaan lähijakelupuolelle - MAN eTGL esitellään IAA 2024 -messuilla
04.09.2024 14.12Metsä Groupin Lappeenrannan ja Vilppulan sahojen muutosneuvottelut johtivat henkilöstön lomautuksiin
04.09.2024 14.00DAF-myyntiin uutta potkua Varsinais-Suomen alueelle
04.09.2024 13.44Liikenteessä olevien autojen määrä lähentelee jo kolmea miljoonaa Suomessa
04.09.2024 11.00Nokian Renkaat on allekirjoittanut kehitysyhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on tuoda koivunkuorijätteestä valmistettu uusiutuva materiaali renkaisiin
04.09.2024 8.00Helsingin MaatalousKonemessuilla lokakuussa yli 400 yritystä - kaikki merkittävät toimijat mukana isosti
03.09.2024 17.00Volvon ja Renault Trucksin kuorma-automyynti uusiin toimitiloihin Porvoossa
03.09.2024 11.22Mercedes esittelee sähköisen G-sarjan Suomessa 25 kaupungissa vierailevalla Tähtikiertueella
03.09.2024 10.00HUOMIO! Nyt kannattaa markkinoida - lähde mukaan ilmoituksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
03.09.2024 8.48Audi esittelee Q5 myyntimenestysmallin uusimman sukupolven
03.09.2024 8.28Asuntokaupassa toinen peräkkäinen kasvun kuukausi
02.09.2024 12.05Metsä Group kouluttaa uusia metsäalan ammattilaisia oppisopimuksella
02.09.2024 12.00Uudistetut metsänhoidon suositukset konkreettisia keinoja sekametsien perustamiseen ja kasvatukseen
02.09.2024 11.33Elokuun rekisteröinnit jatkoivat alkuvuoden maltillista tahtia
02.09.2024 11.11Automaahantuojat esittävät kierrätyspalkkiota laskevaa automarkkinaa elvyttäväksi toimeksi
02.09.2024 10.28UPM:n oppisopimuspaikkojen haku avautui - Suomessa tarjolla 50 paikkaa
02.09.2024 10.00Ivecon syyskiertue syyskuussa Suomeen - uudistettu mallisto esittelyssä
01.09.2024 18.00Kolmipäiväinen FinnMETKO keräsi yli 30 000 näyttelyvierasta Jämsään
31.08.2024 23.44KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 3/3 lauantai
30.08.2024 23.33KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 2/3 perjantai
29.08.2024 23.59KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 1/3 torstai
29.08.2024 18.41VAK Oy on ostanut Örebro Skåpservice Ab:n osakekannan
29.08.2024 9.00Ponssen uutuusratkaisut FinnMETKO-messuilla
29.08.2024 8.11Koneyrittäjät: kohtuulliset maksuajat ovat osa vastuullisuutta ja ne on saatava myös osaksi todellisuutta
29.08.2024 8.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
29.08.2024 7.33Kia- ja Mitsubishi-edustukset laajenevat viidelle uudelle paikkakunnalle
28.08.2024 9.00Metsäalan superdelegaatio saapuu Etelä-Amerikasta FinnMETKO -messuille
27.08.2024 10.57FinnMetkossa esitellään mielenkiintoisia Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja
27.08.2024 10.35Hirvieläinten metsästys käynnistyy vaiheittain - Lapissa, Kuusamossa ja Taivalkoskella päästään hirvijahtiin syyskuun alussa
27.08.2024 10.19KATSO VIDEO! Hailuodon megaluokan siltatyömaa käynnissä
27.08.2024 10.16Vastaus uuden sukupolven metsäkoneiden tarpeisiin: Nokian Renkaat lanseeraa uuden Forest King F2 rengaskoon
27.08.2024 10.13Joutsenon sellutehtaan henkilöstö lomautetaan kolmeksi kuukaudeksi
27.08.2024 9.00HYBRIT: Kuusi vuotta tutkimusta raivaamassa tietä fossiilivapaalle raudan- ja teräksenvalmistukselle teollisessa mittakaavassa
26.08.2024 19.00Biohajoava teräketjujen voiteluaine vakuuttanut ominaisuuksillaan
26.08.2024 14.33John Deere esittelee FinnMetkossa uudet H-sarjan metsäkoneet sekä edistykselliset kokonaisratkaisut
26.08.2024 13.13Tulossa Hyviä uutisia! FinnMETKO 2024 -erikoislähetys jokaiselta näyttelypäivältä - lähde mukaan!
26.08.2024 13.00Muutosneuvottelut päätökseen, UPM lopettaa biokomposiittiliiketoiminnan 2024 loppuun mennessä
26.08.2024 10.358-tielle uusimman sukupolven nopeusvalvontatekniikkaa Mynämäen ja Porin väliselle tieosuudelle
26.08.2024 9.00Stora Enso: Lukuisia toimenpiteitä käynnistetty Hukkajoen tapahtumien johdosta
25.08.2024 12.00Terex Ecotec laitteet HS Tekniikan ohjelmaan - tehokoneet mm. risulle ja rangalle
24.08.2024 13.00Metsätöissä uudella Kobelco kaivukoneella
23.08.2024 19.00KATSO TÄSTÄ 23.8. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.08.2024 11.37Hyviä uutisia! - Asuntokaupan piristyessä Nordea palkkaa uusia asuntorahoitusneuvojia vastaamaan asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään
23.08.2024 10.30Helsinki: Pysäköinnin vähäpäästöisyysalennus jatkossa vain täyssähköajoneuvoille - päätös kasvattaa kaupunkilaisten eriarvoisuutta
23.08.2024 8.55Volvo perustaa uuden kuorma-autotehtaan Meksikoon
22.08.2024 19.15Täysin uusi Renault Symbioz saapuu Suomen markkinoille
22.08.2024 15.00Käyttökulut kuriin voimalinjaoptimoinnilla ja kamerapeilijärjestelmällä
22.08.2024 9.07VTT lupaa mullistaa kartongin valmistuksen
21.08.2024 16.14Scanialta uusi G38-vaihteisto 770 hv V8:n jatkeeksi
21.08.2024 15.22UPM sulkee Hürthin sanomalehtipaperitehtaan ja yhden hienopaperikoneen Saksassa
21.08.2024 9.24Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 sai Suomen hinnat
20.08.2024 14.00Mercedes-Benzin tavoitteena on alentaa akkujen hintaa lähivuosina
20.08.2024 11.00Tavo Oy ostanut osuuden Oy Sisu Auto AB:sta - uusi vaihe yhteistyössä ja kasvussa
20.08.2024 9.00Metsäkeskus arvioi harvennushakkuiden korjuujälkiä - työmaat pääsääntöisesti kunnossa
19.08.2024 17.55Entistä vahvemmat Vahva-kahmarit FinnMetkossa
19.08.2024 16.05STIHL lanseeraa tähän mennessä tehokkaimman kombimoottorinsa: akkukäyttöisen KMA 200 R -kombimoottorin
19.08.2024 13.45Keslan tulos pysyi positiivisena liikevaihdon laskusta huolimatta
19.08.2024 9.00Logset vahvasti Suomen metsäkonemarkkinoilla - FinnMetkossa esitellään mielenkiintoisia ratkaisuja
19.08.2024 8.11Satoarvio 2024: Viljasadosta tulossa keskimääräinen - kaura ohittamassa ohran
16.08.2024 22.00KATSO TÄSTÄ LEPAA 2024 -ERIKOISLÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
16.08.2024 16.15Sisu Autolle laaja puitesopimus Suomen ja Ruotsin puolustusvoimilta
16.08.2024 10.18BMW yhdistää V8:n ja sähkömoottorin uudessa M5 Touring mallissa
16.08.2024 8.22VTT koittaa muuntaa metsäteollisuuden päästöt kierrätettäväksi muoviksi

Näytä lisää »