Viisiakselinen auto ja kuusiakselinen perävaunu 94 tonnisena.puu76.
23.10.2014 5.10
Klikkaa kuvasta kuvasuurennokseen.
Viisiakselisen 12 metrisen ja 42 tonnisen auton kuormatila ja kokonaispaino ovat maksimissaan, kun sillä vedetään 13.6 metristä asetusten mukaista kuusiakselista 2+3+1 akselista kääntyvällä taka-akselilla varustettua matalaa perävaunua.
Klikkaa kuvasta kuvasuurennokseen.
Yhdistelmätyyppi 5+6 on yhdistetty maantieliikenteeseenhyväksytyistä vakioajoneuvoista (auto+pv.) , mutta se vaatii Trafin erillishyväksynnän ja erikseen määritellyt ajoreitit.
Yhdistelmän 5+6 kokonaispaino.
Yhdistelmän kokonaispaino on 94 tonnia ja se saavutetaan , kun 2+3+5 perävaunun takimmainen akselisto on kääntyvätelinen erillisakseli.Perävaunu on mahdollista rakentaa 18 tn+ 24 tn + 10 tn = 52 tonnin kokonaispainoiseksi.
Yhdistelmän 5+6 kantavuus.
Yhdistelmän 5+6 vetoauto on kevyimmillään rakennettuna ja varusteltuna nostuturihydrauliikalla painoltaan noin 14 tonnia ja kun se varustetaan kevyellä zetanosturilla paino on 16.5 tonnia. Kuusiakselisen ja kääntyvätelisen perävaunun onapaino on luokkaa 9.5 tonnia. Yhdistelmän kantavuusluokka on nosturihydrauliikallisena 70.5 tonnia ja nosturilla 68 tonnia.
Yhdistelmän 5+6 kuormatila.
Yhdistelmän kuormatila maksimissaan on yhteispituudeltaan 10.2 m+ 13.6 m = 23.8 m pituinen ja kun se mataloitetaan ja varustellaan XXL kokoluokkaan on sen kehyskuutiotilavuus 185 m3.
Yhdistelmän 5+6 pituus ja kääntyvyys.
Klikkaa kuvasta kuvasuurennokseen.
Yhdistelmän kokonaispituus alittaa 30 metrin rajan (27.5m) ja sen kääntösäteet ovat asetusten asettamissa rajoissa . Lisäksi perävaunu voidaan varustaa nousevilla (esim.3kpl) akselistoilla , joilla helpotetaan tyhjänä kääntymistä kääntöpaikoilla. xxhj
Ps.Kuvia ja lisäartikkelia aiheesta vielä viikonvaihteessa.
|