AMMATTILEHTI KOEAJAA: Renault Trucks Master L3H2 150 M6 Red Edition - Ammattiautoilijoiden tarpeeseen

14.12.2019 17.00

master13.jpg

Ensimmäiset uudet Renault Trucks Master -pakettiautot ovat saapuneet Suomeen. Mallin myynti käynnistyy kattavasti varustellulla Red Edition erikoisversiolla. Koeajossa keulastaan ja ohjaamoltaan uudistunut Master vastasi täydellisesti ennakko-odotuksia. 

(kuva yllä: Uudessa Renault Masterissa kori, tavaratilat ja pituusvaihtoehdot ovat käytännössä entisellään. Korissa on uutta keulapellit, etumaski ja etupuskuri sekä ajovalot.)

Renault Trucks aloittaa uudistuneen Masterin myynnin Suomessa hyvin kaupaksi käyvillä umpikylki- ja alustamalleilla. 

- Keihäänkärkinä ovat 12-16 kuutioiset mallit sekä ns. pullakori-alustamallit. Kiitos Närpiön Erikoiskori Oy:n aktiivisen palvelun, molempia mallivaihtoehtoja on nyt hyvin saatavilla, kertoo Renault Trucks Suomen myyntijohtaja Pasi Gerpe.

Red Edition -erikoismalli

Renault Trucks Masterin myynti käynnistyy Suomessa runsailla mukavuutta ja turvallisuutta lisäävillä valinnaisvarusteilla täydennetyllä Red Edition erikoisversiolla, joka on myöhemmin saatavana kaikissa malleissa. Erikoismallin voimanlähteenä on teholtaan 150 hv / 385 Nm:n Euro 6d-temp -moottori ja vaihteistona 6-portainen manuaali. Robottiautomaatti on tarjolla lisähinnasta.

master3.jpg

(kuva: Uuden Masterin ohjaamossa mittaristo ja ohjauspyörä sekä istuimet on pantu uusiksi.)

Varustepakettiin sisältyviin mukavuusvarusteisiin lukeutuu muun muassa kojelaudan kromikoristelu, valkoisin tehostetikkauksin verhoillut istuimet, vakiomallia runsaammin kannellista säilytystilaa ja uusimmista kuorma-autoista tuttu kojelaudasta ulos vedettävä työtaso apumiehen paikalla. Lisäksi Red -varustelu pitää sisällään langattoman latauksen toimintoa tukeville puhelimille ja taustapeiliin integroidun 3,5 tuuman peruutuskameranäytön. Suomessa Red -varustelu on muuta Eurooppaa kattavampi, sillä siihen on lisätty osia muista varustepaketeista. Niihin lukeutuvat sumuvalot, avaimeton ovien lukitus ja tavaratilan Led-valaistus. Koeajettavassa autossa on lisäksi automaattinen ilmastointi, joka on tarjolla lisähinnasta. 

- Ammattiautoilijan täyden palvelun toimijana olemme onnistuneet muokkaamaan Suomeen tuotavien mallien varustelut paremmin täkäläisiin olosuhteisiin sopiviksi. Esimerkiksi 80 litran polttoainesäiliö on meillä vakiona, mikä kasvattaa polttoainetaloudellisilla moottoreilla varustettujen Renault Trucks Master pakettiautojen toimintamatkaa merkittävästi, Gerpe lisää.

master22.jpg

(kuva: Uudessa kojelaudassa on runsaasti käytännöllisiä säilytystilaratkaisuja kuten kätevä kirjoitusalusta.)

Runsaasti kuormatilaa

Etuvetoisen Masterin matala, noin 50 cm kuormauskorkeus on asia jota osaa arvostaa. Kuormausta helpottavat myös suurikokoiset oviaukot ja luukut sekä kappalemääräisesti pitkälle toiselle kymmenelle yltävät kuormansidontalenkit tavaratilassa. Puhumattakaan Masterin ohjaamosta, joka sekin on ollut ja on yhä tänä päivänä yksi parhaimmin säilytystiloin varustettu pakettiauto. 

Mallipäivityksessä kuormatilaa ei jätetty huomioimatta, jos-kaan se ei kasvanut. Kuormatilaa on mallista riippuen 10-17 kuutiometrin verran. Koeajetussa autossa rahtiosastolle sopii 15 kuutiota kuormaa. Kantavuutta on reilun tonnin verran.

Led-valojen ohella rahtiosastolle tuotiin työturvallisuutta kohentavat nousukahvat. Pieniä, mutta tietyissä tilanteissa erittäin tarpeellisia uudistuksia.

Lisää tehoa ja vääntöä

Jatkossa kaikissa Masterin moottorivaihtoehdoissa on vääntömomenttirekisteriä laajentava ja polttoainetaloutta parantava kaksoisahdin. Tiukimmalle Euro 6 Step d -päästötasolle nostetut moottorit tarjoavat entistä enemmän tehoa ja vääntömomenttia. Sen myötä ennen tässä kokoonpanossa 145 hv tehoisena tarjottu mylly sai viisi lisähevosvoimaa ja peräti 25 Nm vääntömomenttia, mikä tarjoillaan entistä laajemmalla kierrosalueella.

Ajossa kasvaneen suorituskyvyn huomaa moottorin nopeampana reagointina kaasupolkimelta annettaviin komentoihin. Moottorin jatkeeksi liitetty vaihteisto, jossa yksi tämän kokoluokan pakettiautojen parhaiten toimivista vaihteensiirtojärjestelmistä, on säilytetty likipitäen entisellään. 

Tervetullut uudistus on myös istuimien uudelleen muotoilu paremmin sivusuunnassa tukeviksi ja muutoinkin mukavammiksi. Myös uuden ohjauspyörän ergonomiaa voi luonnehtia onnistuneeksi. Lisäpisteet on annettava vakionopeudensäätimen/rajoittimen nappuloiden säilyttämiselle ainoina ohjauspyörään nostettuina kytkiminä. Sapiskaa saa puolestaan ohjauspyörän säätövarat. Pelkkä kallistuksen säätö ei ole riittävä tämän päivän tavara-autossa.

Uusi mittaristo ja kojelauta kokonaisuudessaan on toimiva ja asiallinen sisältäen kaiken tarpeellisen. Red -varusteluun sisältyvä langaton matkapuhelimen lataus ja taustapeilin peruutuskameranäyttö puolustavat hyvin paikkaansa. 

master4.jpg

(kuva: Ns. pullakori-alustamallin on varustellut laadukaasti Närpiön Erikoiskori Oy.)

Kokonaisuudesta

Uudistuneessa Renault Trucks Master pakettiautossa on parannettu hyvällä menestyksellä poistuvan mallin kipukohdat. Pienin keulapeltien, valojen ja puskurin muutoksin auton ulkonäkö on tuotu 2020-luvulle. Sisustassa ei olla sorruttu liikaan siloitteluun tai yltäkylläisyyteen, vaan on pysytty perusasioiden äärellä. Säilytystilat ja kuljettajan arki ovat selvästi olleet suun- nittelun tärkeimpiä lähtökohtia, ja hyvä niin.

Kuten poistuvan Master-sukupolvi, myös uusi Master on kokoisekseen helppo ja vaivaton lähestyttävä. Ajo-ominaisuudet ovat kunnossa ja tilaa on yllin kyllin sekä ohjaamossa että rahtiosastolla. Laaja mallivaihtoehtojen kirjo ja vaivaton päällerakenteiden asennus puolustavat auton valintaa erikoisajoneuvokäyttöön. Master sopiikin hyvin työtehtäviin, joissa autolla on useampia kuljettajia. Haasteitakin on yhä ylitettävänä. Yksi sellainen on pitkien korimallien luvattoman pitkä akseliväli, joka tekee auton kääntelystä tietyissä tilanteissa haastavaa. Pitkän akselivälin kääntöpuolena on hyvä ajovakaus maantiellä. Masterin hankintaa harkitsevan kannattaakin punnita tarkasti auton koko ja käyttötarve ennen ostopäätöstä.

Miksi hankkisin Masterin Renault Trucks -verkostosta? 

- Tarjoamme ammattiautoilijoiden tarvitsemat palvelut heille sopivaan aikaan. Lisäksi olemme tottuneet ajoneuvon asiakaskohtaiseen räätälöintiin, joten osaamme ehkä hieman keskimääräistä paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin. Osa asiakkaista haluaa autonsa vain välttämättömimmin varustein. Meillä se onnistuu ja se näkyy tietysti myös ajoneuvon hinnassa, Gerpe vastaa.

Renault Trucks Master pakettiautojen uudet WLTP mittaustavan mukaiset verolliset hinnat alkavat 34 990 eurosta.

16.12.2019 14.58Stora Enson Enocellin tehtaan uusi liukosellulinja valmistunut
16.12.2019 14.00MAN eTGE -täyssähköpakettiautoon merkittävä hinnanmuutos
16.12.2019 10.15Suvanto Trucks Sisu jälleenmyyjäksi
16.12.2019 10.11Continental myöntää maatalousrenkailleen 10 vuoden takuun
16.12.2019 10.10Stora Enson Enocellin tehtaan liukosellulinja valmistui
16.12.2019 8.00Hyundai kasvattaa KONA Electric -mallistoa
15.12.2019 20.22VIELÄ EHDIT ILMOITUKSELLA! Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti valmistuu joulun aikana - jakelu heti uuden vuoden alussa
15.12.2019 18.44Komatsu Forest Oy uudisti organisaationsa - toiminnan painopiste siirtyi entistä enemmän palveluun
15.12.2019 18.10Edistyksellistä valoteknologiaa hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin
15.12.2019 11.00Koneurakointi Jameko Oy: Sähköiset järjestelmät helpottavat yrityksen toimintaa
14.12.2019 17.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Renault Trucks Master L3H2 150 M6 Red Edition - Ammattiautoilijoiden tarpeeseen
14.12.2019 12.12Avoimien ovien päivä Maskussa 18.12. - Komatsu Forestin uusi yhteistyökumppani Atula Huoltopalvelut Oy esittelee toimintaansa
14.12.2019 11.01Seppo Toikkanen: Puunkorjuun kosmopoliitti operoi nyt kirjanpainajakuoriaisen tuhoalueilla
14.12.2019 7.00Uudet liikkumispalvelut tulisi suunnitella suoraan kaikille sopiviksi
13.12.2019 17.00Kasvaneiden massojen ja mittojen vaikutukset puutavaraperävaunujen komponenttivalintoihin
13.12.2019 15.55Ford sähköistää mallistonsa - markkinoille kolme hybridi-uutuutta
13.12.2019 15.15DAF City Turn Assist tekee kaupunkiajosta turvallisempaa
13.12.2019 13.06Henkilökuljetusyritysten kabotaasi viranomaisten yhteisvalvonnan kohteena Rovaniemellä
13.12.2019 10.45Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Ruotsin Mariestadiin
13.12.2019 9.00Kansantalouden tuotanto kasvoi lokakuussa vuodentakaisesta
12.12.2019 18.11Bioenergia ry:n uusi strategia tähyää hiilinegatiiviseen tulevaisuuteen
12.12.2019 17.11Hämeenlinnan joukkoliikenne vahvistuu kuudella biokaasubussilla
12.12.2019 16.43Ehdotus korotetuista poistoista vuosille 2020 - 2023 hyväksyttiin eduskunnassa
12.12.2019 9.21Äly hoi! -kisan parhaan videon palkinto seinäjoelle
12.12.2019 8.22MTK: Euroopan komission Green Deal on mahdollisuus Suomelle - EU:n tulisi tunnustaa metsien taloudellisen käytön merkitys
12.12.2019 8.20Metsäteollisuus: Green Deal ei tunnista metsien tuomia mahdollisuuksia
12.12.2019Rukiin kylvöt jäivät viimevuotisesta
11.12.2019 17.54EU rahoitti Suomen kaasumarkkinan avautumisen - Balticconnector-kaasuputken käyttöönottoa juhlittiin Suomessa ja Virossa
11.12.2019 17.33BR Mansikka Ab: Traktorihakkurilla Tornionjokilaaksossa
11.12.2019 17.00Savosta tukea puutavara-auton kuljettajapulan torjuntaan
11.12.2019 15.00Uusi Mercedes-Benz GLA: lisää luonnetta, lisää tilaa, lisää turvallisuutta
11.12.2019 12.01Stora Enson ja Sulapacin ympäristöystävällinen pilli markkinoilla - tuotteella on jo useita asiakkaita
11.12.2019 9.03Tulli: Jatkossa et voi tuoda omenaakaan EU:n ulkopuolelta ilman kasvinterveystodistusta
11.12.2019 9.00Kyllästysteollisuus haluaa tutkia Väylän lahokantiset sillat
10.12.2019 20.22Ponssen Markkinapäivä Iisalmessa nyt perjantaina 13.12.
10.12.2019 17.45Volvo Trucks sähköistää maansiirto- ja aluekuljetukset
10.12.2019 12.06Stora Enso mittasi polttoainetiedot sadoilla metsätyömailla - Tavoitteena päästöjen vähentäminen
10.12.2019 11.00Takseille yhtenäinen tapa ilmoittaa hinnoittelusta - määräys voimaan 1.2.2020
10.12.2019 10.44Autotuojat ja -teollisuus: itseajava auto vaatii tuekseen myös infran ja lainsäädännön kehittämistä
10.12.2019 10.40VR aloittaa rekrytoinnit Tampereen Ratikkaan - haku aukeaa 17.12.
10.12.2019 9.00Elomatic ja Betamet yhteistyöhön
10.12.2019 8.03Työmarkkinabarometri: Itä-Suomessa vahvimmat näkymät seitsemään vuoteen
09.12.2019 17.59Komatsu Forestin Rovaniemen huoltoon kaksi uutta tekijää vastamaan kasvaneeseen kysyntään
09.12.2019 15.34Kansainvälisen kaupan epävarmuus uhkaa kasvaa WTO:n riitojenratkaisun halvaantuessa
09.12.2019 12.39Operaatio Lumihiutale auttaa joulunajan liikenteessä
08.12.2019 14.30AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Transit Van Limited 350 L3H2 - Legendaarinen Transit uudistui
08.12.2019 12.30V-Kran ja Penz: Järkivaihtoehdot puutavaranosturiksi
08.12.2019 12.00Ähtärissä syksyn ruska oli väriltään vihreä - uusia John Deere metsäkoneita Jykylä & Pojat Oy:lle
07.12.2019 18.01Marraskuussa 2019 ensirekisteröitiin 8 680 uutta henkilöautoa
07.12.2019 16.01Harvennushakkuut yleistyvät vauhdilla Länsi-Kanadassa
07.12.2019 11.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Ranger Raptor Double Cab 4x4 - Tuunattu työjuhta
06.12.2019 16.11Nyt puhutaan puunkorjuun kuluttamasta polttoaineesta ja CO2-päästöistä
06.12.2019 13.31Otto Lahti, johtava asiantuntija, Traficom: Sähkörekka lähestyy hiljaa...
06.12.2019 11.50Metsä ja Energia Hemmilä Oy: Metsästä megawateiksi
06.12.2019 10.10Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 10.100 tykkääjää - määrä vahvassa kasvussa
05.12.2019 21.50Vuoden Auto Suomessa 2020 on Skoda Kamiq
05.12.2019 10.44Sopu kaukana mekaanisen metsäteollisuuden sovittelussa; Teollisuusliitto aloittamassa lakkoilun, sen jälkeen kuuden vuorokauden työsulku
05.12.2019 8.00Kaasuautojen määrä ennätyskasvussa - 10 000 kaasuajoneuvon raja ylittyi Suomessa
04.12.2019 18.11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun marraskuun voittaja on selvinnyt
04.12.2019 14.03Metsä Groupin kesätyöhaku vauhtiin - oikeita töitä ja reilua palkkaa
04.12.2019 11.01Raskassarja-ketju - Vapaata suomalaista varaosakauppaa 30 vuotta
04.12.2019 11.00Jari Suominen Stora Enson uuden Forest-divisioonan johtajaksi
04.12.2019 10.40Scanialta uusi 9-litraisen ED95-bioetanolimoottori
03.12.2019 20.01Ammattilehden ja Kivirockin vaihtokonelehti valmistumassa - vielä ehdit mukaan ilmoituksella!
03.12.2019 15.47Audi e-tronin tekninen päivitys tuo lisää toimintamatkaa
03.12.2019 14.20Kuorma-autokorjaamo Mäkelä aloitti KESLA -autonosturimyynnin - avajaiset huomenna keskiviikkona 4.12.
03.12.2019 14.12Raiha Hydraulicsin verkkosivuilla joulukalenteri missä hyviä tarjouksia hydrauliikka tuotteista
03.12.2019 14.01Karl-Henrik Sundströmille Suomen Leijonan I luokan komentajamerkki
03.12.2019 9.34Suomen Rengaskierrätys ja Kuusakoski sopivat yhteistyön jatkosta
03.12.2019 9.30Lapin Kumi laajentaa Lahteen - kumisaappaiden korjaajasta valtakunnalliseksi rengasliikeketjuksi
03.12.2019 9.29Loctite tuo markkinoille autoilijan yleisliiman
03.12.2019 9.00Neste ja Mantsinen keräävät varoja nuorten syrjäytymistä ehkäisevään työhön
02.12.2019 16.00Metsä Fibre: Kutsu Kemin biotuotetehtaan hankesuunnittelun yleisötilaisuuteen 16.12.2019
02.12.2019 14.22Oulujärven Manamansalossa harvennetaan metsää
02.12.2019 13.30Scanian S-sarjan makuuohjaamojen mallinimike muuttuu - S vaihtaa paikkaa
02.12.2019 13.17Kamux laajentaa pääkaupunkiseudulla ostamalla Autosillan liiketoiminnan
02.12.2019 12.13Scania Suomi tehostaa päällirakennetoimintojaan - valmiit Scania SuperMax -ajoneuvot tulevat markkinoille
02.12.2019 12.12Kuorma-autojen rekisteröinnit yhä plussan puolella - Scania saavutti 1000 auton rajan
02.12.2019 10.01Specma Oy investoi tulevaisuuteen ostamalla HTR-Hydraulics Oy:n liiketoiminnan
01.12.2019 16.11Puutavara-autoilija Pasi Väänänen: Kaluston luotettavuus tärkein asia yrittäjälle
01.12.2019 14.50Ammattilehden Facebook sivujen tykkääjien määrä ylitti 10.000 - KIITOS KAIKILLE!
01.12.2019 11.00Näppituntuma ei pärjää konedatalle: Jatkuvasti kehittyvistä konedatan analysointiohjelmista on hyötyä metsäkoneyrittäjille
01.12.2019 10.00Ministeri Sanna Marin liikenne- ja televiestintäneuvostoon
01.12.2019 8.11Suometsien hoidon kilpailevat tavoitteet sovitettava yhteen
30.11.2019 18.22Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.900 tykkääjää ja yli 10.000 seuraajaa!
30.11.2019 15.40Kainuun Metsäkone Oy: Pitkää yhteistyötä metsäyhtiön ja konevalmistajan kanssa
30.11.2019 13.01Nyt on luvassa varmasti valkea joulu - voita HELLA LED lisävalo Ammattilehden Facebook kilpailussa!
30.11.2019 9.22KATSO VIDEO! Ammattilehden koeajosssa Volkswagenin uusi T6.1 -mallisto
30.11.2019 8.55Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
30.11.2019 8.11Metsäteho: Korjuukelpoisuuskartat laajasti käytössä
30.11.2019 7.00Uutta valtionhallinnossa: Traficom organisoituu osaamisalueiksi ja vaikuttavuusverkostoiksi
29.11.2019 17.01John Deere esittelee uuden H415HD -harvesteripään
29.11.2019 16.11Valmet toimittaa avainteknologiaa Bracellin uuteen sellutehtaaseen Brasiliaan
29.11.2019 16.01Kaikki liikennemuodot kattavan liikenneturvallisuusstrategian valmistelu käynnistyy
29.11.2019 12.30Turvemaiden vesiensuojelun tutkimustiedolle on tarvetta maa- ja metsätaloudessa
29.11.2019 11.00Suomen korkeimmalle puukerrostalolle Lighthouse Joensuulle Puupalkinto
29.11.2019 10.30Metsäalan asiantuntijat: Faktat pöytään metsäkeskustelussa
29.11.2019 9.00Uudet arviot metsätalouden vesistökuormituksesta
29.11.2019 8.00Mikkeliläinen Puuni poistaa hiilidioksidia ilmakehästä istuttamalla metsää kuntien joutomaille
29.11.2019 7.00Bruttokansantuote kasvoi 0,7 prosenttia edellisestä neljänneksestä

Näytä lisää »